Manažerská a supervizní leadership poradna pro ředitele škol

Společenské požadavky a nároky na vedení lidí a týmů se neustále mění. V posledním období se limity opět posunuly. Zvýšily se nároky a prohloubily se tak rozdíly v tom, co bylo a co by mělo být, resp. jak by to mělo být.

 Každý teamleader řeší běžné, ale i zcela nové problémy, které před něj staví okolnosti. K tomu potřebuje tradiční, ale i nové nástroje, dovednosti i znalosti. Každopádně potřebuje tyto problémy a náročné situace co nejrychleji a nejefektivněji řešit. Problémy, které se neřeší, časem přerůstají v krize. A v současnosti to jde často velmi rychle.

Jaká mohou být témata či situace, které budete potřebovat analyzovat, rozkrýt a následně uspokojivě řešit:

  • Formování a stavění týmu – vhodní adepti pro významnější nebo zodpovědnější funkce a úkoly
  • Týmová dynamika a cit pro ni, rovnováha v týmu a týmové role
  • Zvládnutí nevýkonných a nespolehlivých pracovníků – jak eliminovat jejich dlouhodobé nebo opakované neuspokojivé pracovní výsledky, nebo nevhodné formy chování a jednání
  • Předcházení a prevence nežádoucích jevů v týmu jako jsou pomluvy, fámy, nebo naopak neposkytování klíčových informací apod.
  • Role v týmu a struktuře organizace a s tím spojený výběr vhodných aspektů podle jejich silných stránek a ideálního potenciálu
  • Rozkrytí silných, ale i slabých stránek jednotlivce i týmu – vedoucího pracovníka, tak i celé skupiny, kterou vede a nese za ni odpovědnost
  • Cílené otevřené, ale i skryté (anonymní) útoky zevnitř týmu, časné rozpoznání, ale především účinná obrana a vhodný přístup
  • Jiné…

Nabízíme

  • Vysoce individuální přístup a řešení konkrétního problému včetně jeho složek a součástí
  • Rozkrytí a popis v kontextu zákonitostí a mechanismů, které jevy spouští nebo zapříčiňují – chápeme „proč“, tím pádem můžeme lépe zacílit řešení i prevenci
  • Fungující postupy, způsoby řešení nebo formy komunikace, které budete v dané situaci potřebovat
  • Podrobné, profesionální manažerské testy a měření, která zmapují a tím zprůhlední nastavení, silné stránky, hodnoty jak lídra, tak celého týmu, tak i jeho součástí

Postup

  • Vstupní pohovor – seznámení se situací, problémem, okolnostmi …
  • Analýza informací, dat a vstupních faktů – posouzení statu quo a okolností s tím souvisící včetně prvních dostupných dat
  • Vstupní šetření – vyžaduje-li to situace, okolnosti, provedou se vstupní měření, testy apod., které pomohou doplnit chybějící potřebné informace
  • Návrh postupu a řešení – po zvážení všech faktů navržení strategie a přesného postupu řešení
  • Realizace – postupné řešení a realizační kroky
  • Případné korekce a úpravy v procesu realizace a řešení
  • Závěrečná supervize – zhodnocení, ale i rozbor pro další prevenci nebo příští efektivní řešení
Manažerská a supervizní leadership poradna pro ředitele škol
Přesunout se na začátek