Třídní učitel jako lídr svojí třídy, ale také jako hybatel změn ve škole, jako klíčová osoba významně ovlivňující nejen výkony žáků, ale i klimata a kulturu třídy a následně celé školy.
Nabízíme trochu jiný, ale hodně užitečný pohled na role, funkce a povinnosti třídního učitele. Náš nejúspěšnější a v současnosti nejžádanější seminář pro učitelské týmy.
Ukážeme vám, jak efektivně přes TU vést třídní kolektivy, zavádět požadované změny v klimatu třídy, zkvalitňovat výuku a v neposlední řadě vést i kvalitní a užitečnou komunikaci a spolupráci s rodiči.
Současná praxe ukazuje, že se významně mění některé nároky na třídní učitele a jde o stále více komplexní a psychologicky podmíněnou roli. To samozřejmě přináší vyšší nároky a zátěž na samotné třídní učitele. Jak to efektivně zvládat vás naučíme na našich seminářích.
Co si odnesete, jaká témata obsahuje
- Rozbor konkrétních rolí a funkcí třídního učitele jako hybatele změn nejen ve třídních kolektivech, ale v celkovém klimatu a obrazu školy + nejnovější výzkumy a šetření, které vnáší nové informace a pohledy na třídního učitele a jeho práci.
- Způsob a metody, jak využít třídních učitelů k realizaci koncepčních změn.
- Pohled na třídního učitele jako spojovacího článku mezi školou a rodinou.
- Způsob, jak trochu jinak, přesto efektivně vést a rozvíjet kolektiv TU a využívat jej i v marketinku a PR školy.
- Konkrétní nástroje, které jsou užitečné, ba nezbytné pro práci třídního učitele – od systémových jako je práce v třídnických hodinách po specifické, které naopak řeší konkrétní situace nebo problémy, ale TU s nimi musí umět efektivně pracovat.
- Kazuistiky a případové studie z praxe, které ukazují, že nejde o nahodilosti, ale systémové, a hlavně koordinované postupy, které se dnešním školám vyplácejí.
- Nejčastější úskalí, problémy a neúspěchy v praxi a jak jim úspěšně předcházet, případně jak je řešit.
- Vliv TU na optimální komunikaci a spolupráci s rodiči.
- TU jako hlavní faktor v opravdu účinné prevenci negativních jevů ve třídě a škole.
- Příklady z praxe, úspěšná řešení z českých i zahraničních škol.
V čem se odlišuje
Přinášíme nový a netradiční pohled na třídního učitele, na jeho roli i jeho práci v systému školy. Zaměřujeme se na nové poznatky i na společenské změny, které staví TU do nových souvislostí a jsou tak na něj kladeny nové požadavky i nároky. Chceme současně ukázat a naučit, jak správně využívat třídních učitelů v aktivním rozvoji školy i v komunikaci a spolupráci s rodiči. Ukazujeme i principy a zákonitosti, které s tímto procesem souvisí a pro úspěch je důležité je znát. V neposlední řadě pracujeme i s nejčastějšími problémy, které tento proces provází a jak jim nejlépe předcházet či řešit.
Komu je určen
- Progresivním ředitelům a vedení škol, které si uvědomuje, že posun a změny ve škole je náročný a dlouhodobý proces, proto chtějí opravdu užitečné a vyzkoušené návody z praxe.
- Speciálně novým a začínajícím ředitelům a učitelům, kterým by mohly informace pomoci nasměrovat své počínání optimálním směrem.
- Vedení škol, kterým došla trpělivost, nebo jsou ve své funkci noví a chtějí a potřebují zavést změny, zbourat dosavadní přístupy, a hlavně potřebují opravdu užitečný a fungující návod na co se zaměřit a jak to udělat.
- Osvíceným zřizovatelům, kteří chtějí svým ředitelům pomoci a podpořit je a současně jim dát opravdu účinné zbraně na boj s každodenními problémy.
Rozsah, cena, další údaje
Seminář se koná 9.3.2023 v Praze od 9:00 do 16:30
Seminář je akreditován v rámci DVPP.
V případě zájmu zašlete svoji objednávku na adresu: hubatka@hubatkaconsulting.cz
Objednávky prosím zasílejte na uvedené kontakty:
na tel. čísle +420 608 851 312 paní Mgr. Lenka Hubatková, hubatkova@hubatkaconsulting.cz; nebo Mgr. Miloslav Hubatka hubatka@hubatkaconsulting.cz